Abonnementsavtale om levering av tjenesten; Mitt Bygg til boligselskap

mellom Diils fra OBOS org.nr 934 261 585 og boligselskap.

Bakgrunn

Mitt Bygg er en tjeneste fra Diils som gjør det mulig for styrer i boligselskap å få oversikt over avvik på bygningsmassen, se forslag til utbedringer, og enkelt kunne sette jobber ut på anbud.

1. Avtalens dokumenter

Denne Avtalen består av herværende dokument.

2. Leveranser og vederlag

Diils sin leveranse Mitt Bygg (Tjenesten) består av del 1; Mitt Bygg Start som inkluderer en befaring av boligselskapet sin boligmasse utført av en bygningsinspektør, en digital bygningsrapport med overordnet oversikt over avvik, og én måned gratis Premium abonnement, samt del 2; Mitt Bygg Premium abonnement som gir tilgang til blant annet detaljert avviksbeskrivelse, løsningsforslag og prisestimat på alvorlige avvik, samt mulighet til å legge ut jobber direkte på anbud.

Kundens vederlag for Tjenesten Mitt Bygg består av ett oppstartsbeløp for Mitt Bygg Start, og et fast beløp per måned for Mitt Bygg Premium.

Ved tegning av abonnementet (Avtalen) forplikter Kunden seg til å betale vederlag for del 1; Mitt Bygg Start. Vederlag for del 2; Mitt Bygg Premium vil automatisk starte etter endt prøveperiode inkludert i Mitt Bygg Start.

  1. Vederlaget del 1: Kunden betaler én engangskostnad for Mitt Bygg Start.
  2. Vederlaget del 2: Kunden betaler en fast månedspris for tilgang til Mitt Bygg Premium.

3. Avtalens varighet

Avtalen gjelder fra dato for avtaleinngåelse og løper inntil oppsigelse fra en av partene. Oppsigelse må skje skriftlig til hei@diils.no med én måneds oppsigelsesfrist. Oppsigelsesfristen regnes fra første månedsskifte etter mottak av oppsigelsen. Partenes plikter løper uforandret i oppsigelsestiden.

4. Kundens opplysnings- og medvirkningsplikt

Diils skal både før oppstart av tjenesten og løpende ved behov underrettes om alt som kan ha betydning for utføring av tjenesten. Kunden skal herunder orientere om faktiske forhold som er nødvendig for at Diils skal kunne utføre sine oppgaver på korrekt måte.

5. Betalingsbetingelser

Engangskostnaden for Mitt Bygg Start faktureres ved bestilling av tjenesten. Månedspris tilknyttet Premium abonnement faktureres forskuddsvis, første gang automatisk etter endt prøveperiode. Bestilling av eventuelle ekstra tjenester skal skje skriftlig og vil faktureres i henhold til gjeldende priser.

Ved forsinket betaling påløper forsinkelsesrenter i henhold til forsinkelsesrenteloven, p.t. 9,25% p.a., samt purregebyr og eventuelle omkostninger i henhold til inkassoloven. Ved forsinket betaling sendes purring med varsel om stengning av tjenesten og ny betalingsfrist.

Eventuell klage på faktura må fremsettes innen rimelig tid og om mulig innen betalingsfristens utløp. Kunden skal betale uomtvistet del av faktura innen betalingsfristen. Ved delvis innbetaling må Kunden angi hvilken post innbetalingen knytter seg til samt hvilken sum/post som eventuelt bestrides.

Månedspris er gjenstand for årlig justering i henhold til endringen i Statistisk Sentralbyrås lønns- og konsumprisindeks den 01.01. hvert år.

6. Endring

Diils sine tjenester vil være i kontinuerlig utvikling og endring, herunder tjenesten Mitt bygg. Diils forbeholder seg derfor rett til å endre vilkår, tjenester og priser, eksempelvis som følge av endring i lovgivning eller offentlige avgifter, ny teknologi, økte kostnader eller endringer i tjenestebeskrivelse. Prisøkninger utover endring i Statistisk Sentralbyrås lønns- og konsumprisindeks skal varsles kunden skriftlig minst en måned i forkant.

7. Mislighold og ansvarsbegrensning

Kunden er kjent med og aksepterer at tjenesten kan ha nedetid på grunn av tekniske feil utenfor Diils sin kontroll.

Det foreligger mangel ved Diils sine leveranser dersom varen og tjenesten ikke er i samsvar med det som er avtalt, og dette ikke skyldes forhold på Kundens side eller forhold som faller inn under punkt 9 nedenfor (forhold utenfor Diils sin kontroll).

Kunden må gi skriftlig beskjed/reklamere til Diils på mangel så snart som mulig og innen rimelig tid etter at avviket ble eller burde ha blitt oppdaget. Ved forsinket reklamasjon mister Kunden sin rett til å gjøre kravet gjeldende. Reklamasjon kan uansett ikke fremsettes senere enn ett år etter at avviket ble eller burde ha vært oppdaget. Kunden er kjent med at Diils har avtale med underleverandører som blant annet har ansvar for utførelse av bygningskontroll/befaring, og at reklamasjoner Diils mottar vil videreføres til underleverandør for videre oppfølging.

Diils er ikke erstatningsansvarlig for indirekte tap, herunder bl.a. men ikke begrenset til tapt arbeidsfortjeneste, tap som følge av at tjenestene ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn) og tap som følge av ødelagte, slettede eller forringede data.

Diils sitt samlede erstatningsansvar er begrenset oppad til summen som Kunden har betalt i vederlag for varen og tjenesten de siste tolv måneder før tidspunkt for rettidig reklamasjon. Har Avtalen hatt kortere varighet enn 12 måneder, skal samlet erstatningansvar begrense oppad til en sum som tilsvarer gjennomsnitt av månedlig vederlag multiplisert med tolv. Den samlede ansvarsbegrensningen gjelder likevel ikke dersom tapet skyldes grovt uaktsomt eller forsettlig mislighold av Avtalen fra Diils sin side.

8. Kundens mislighold

Det foreligger mislighold fra Kundens side dersom Kunden ikke oppfyller sine plikter etter Avtalen, og dette ikke skyldes forhold på Diils sin side.

Ved betalingsmislighold påløper forsinkelsesrenter mv., jf. punkt 5. Diils har etter varsel rett til å foreta stenging av tjenesten dersom betalingsmisligholdet har vart mer enn 60 dager.

9. Forhold utenfor Diils sin kontroll

Diils er ikke ansvarlig for tap og skade som skyldes en hindring utenfor Diils sin kontroll, og som Diils ikke med rimelighet kan forventes å unngå eller overvinne følgene av, herunder alvorlige trusler mot helse, sikkerhet eller miljø, naturkatastrofer, epidemi, pandemi, krig eller krigslignende tilstander, manglende internett- mobil- eller signal leveranser fra eksternt nett, pålegg om stengning av sendinger/tjenester fra offentlig organ eller tjenesteleverandører, streik eller lockout, alvorlig fare for sabotasje mot nett og tjenester, og andre situasjoner som etter norsk rett anses som force majeure.

Kunden skal om mulig varsles i rimelig tid på forhånd for forhold som nevnt i denne bestemmelse. Kunden kan ikke kreve prisavslag eller erstatning som følge av avbrudd, forstyrrelser eller andre feil som omfattes av herværende bestemmelse.

10. Behandling av personopplysninger

Behandling av personopplysninger skal skje i tråd med personopplysningsloven.

Informasjon som partene blir kjent med i forbindelse med avtalen og gjennomføringen av avtalen skal behandles konfidensielt, og ikke gjøres tilgjengelig for utenforstående uten samtykke fra den annen part. Taushetsplikt etter denne bestemmelsen er ikke til hinder for utlevering av informasjon som kreves fremlagt i henhold til lov eller forskrift eller offentlig pålegg. Taushetsplikten er ikke til hinder for at opplysningene brukes når ingen berettiget interesse tilsier at de holdes hemmelig, for eksempel når de er allment kjent eller er allment tilgjengelig andre steder.

11. Klage og tvister

Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Dersom partene ikke kommer til enighet kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler med Oslo som verneting.

Diils

Diils av OBOSHammersborg Torg 10179 Oslo

Kontakt oss

hei@diils.no